http://ulikehits.co.uk/ref-1031.html

Ex4Me

Livestreaming

Ahad, 10 Oktober 2010

CUEPACS desak SPRM pasang ‘spy’

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu meletakkan pegawainya sebagai pengintip di semua jabatan kerajaan yang terdedah kepada penyelewengan kuasa dan rasuah, terutama membabitkan ‘urusan panas’ seperti tender dan di kaunter.

Desakan itu disuarakan oleh Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yang mahukan kerajaan lebih serius dalam menangani masalah rasuah, namun pendekatan terperinci perlu dilakukan SPRM yang pakar dalam bidang itu. Presiden CUEPACS, Omar Osman berkata, tindakan meletakkan pengintip SPRM di kawasan panas yang dikenal pasti seperti di Jabatan Imigresen adalah tepat dan amat bersesuaian dalam konteks menghapuskan rasuah di jabatan berkepentingan.

Benarkan cadangan Presiden CUEPACS mampu mengurangkan penyelewengan kuasa dan rasuah.
Adakah rakyat nyakin dengan cadangan mereka, 'Ucak, nyakin rakyat tak akan percaya sangat dengan cadangan Presiden CUEPACS ini, mampu megatasi masalah ini.
Rakyat sendiri pun kurang nyakin dengan SPRM, lebih baik laksanakan periksaan Polis secara rambang selepas pelancong atau pendatang melalui Jabatan Imigresen, jangan tengok apabila dah melepasi jabatan imigresen mereka ini dah kira ada semua apa yang patut di perlukan,iaitu seperti pasport.
Bayangkan mereka ini membawa penyakit pun kita tak tahu,sebab mereka masuk begitu mudah ke negara dan tentu mereka ini tak ada saringan kesihatan seperti mana kita nak masuk negara lain secara sah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan